هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نگاهی به زندگی روزمره

زندگی روزمره در قاب عکس

شاید نقاشی هایی از Johannes Vermeer یا Edward Hopper و یا فیلم هیچکاک به اسم پنجره عقب را دیده باشید. این آثار هنری به موضوع امروز مقاله ما بسیار مرتبط هستند . مجموعه عکس زیر به اسم (همسایه ها) مجموعه ای است که زندگی روزمره ی ما را به صورت نگران کننده ای روایت می کند و یا به عبارت بهتر به تصویر می کشد.

Svenson_Neighbors_37_ignant-300x422
اثر آرن اسوِنسن از مجموعه همسایه ها

آرن اسوِنسن (Arne Svenson) درون زندگی انسان ها را به نمایش می گذارد. نمایش جوهر وجودی هر انسان به گونه ای که با حذف بیننده ظرافت ها هنوز باقی است. ظرافت ها و جزییات زندگی او در این مجموعه به عکاسی از هر آنچه که پنهان می باشد یا حس می کنیم پنهان است، می پردازد. این مجموعه از زمانی آغاز شد که عکاس یک لنز با فوکوس زیاد به ارث برد. او از ساکنان آپارتمان شیشه ای روبه روی منزلش در خیابان منهتن شروع کرد. با این کار او به خلق تصاویر زیبا و متفاوت جلوی دوربین پرداخت. مجموعه ی پی رو به گونه ی عکاسی شده است که مردم ناشناس باقی می مانند و یا با وجود گرد و غبار روی شیشه  دید کامل نخواهیم داشت. هویت افراد قابل تشخیص نمیباشند بلکه این افراد نماینده ی نوع بشر هستند که بر روی این کره ی خاکی زندگی می کنند. کادر ها به گونه ی خاص و هنرمندانه بسته شده اند، مثلا نیمی از سر دیده می شود و یا نیمی از صورت و یا بخشی از پاها زیر میز. این مجموعه، فعالیت های روزمره که بخشی از زندگی اجتماعی انسان های می باشد را نشان می دهد. جمله ای که عکاس در باره ی مجموعه ی خود گفته است بسیار تاثیر گذار می باشد:

در این مجموعه هویت افراد قابل شناسایی نیست و اینکه هدف از این مجموعه نشان دادن آن ها به عنوان نماینده ای ناشناس از نوع بشر می باشد

 

Svenson_Neighbors_10_ignant-300x450 Svenson_Neighbors_16_ignant-1050x1602
Svenson_Neighbors_2_ignant-300x450 Svenson_Neighbors_27_ignant-300x450
Svenson_Neighbors_38_ignant-300x200 Svenson_Neighbors_58_ignant-300x202

برای دیدن تصاویر بیشتر می‌توانید از وبسایت آرن اسوِنسن دیدن کنید.

رخشید فنایی

architect

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید