هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

یازدهمین حراج تهران با آثار کلاسیک و مدرن

به رسم گذشته، هتل پارسیان آزادی تهران (هایت) میزبان یازدهمین حراج تهران است.

در این دوره ۸۰ اثر کلاسیک و مدرن از ۶۰ هنرمند روز آدینه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۸ چکش می‌خورند و این درحالی است که تنها ۲۳ نفر از هنرمندان در قید حیات هستند. آمار جالب توجه دیگر نیز سهم کوچک زنان هنرمند در دوره یازدهم است؛ چرا که تنها ۶ نفر از تعداد کل هنرمندان را زنان تشکیل می‌دهند.

در این دوره نام بزرگانی چون ابوالقاسم سعیدی، آیدین آغداشلو، بهجت صدر، پرویز تناولی، حسین زنده‌رودی، رضا مافی، ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، صادق تبریزی، کوروش شیشه‌گران، محمد احصایی، محمود فرشچیان، مسعود عربشاهی، منصور قندریز، منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، و … به چشم می‌خورد که نشان از حضور دوباره رکوردداران دوره‌های پیشین است.

اثر بهجت صدر

بالاترین برآورد قیمت در یازدهمین حراج تهران مربوط به اثر آینه‌کاری منیر شاهرودی فرمانفرمائیان و مجسمه‌ی پرویز تناولی است که هر دو با قیمتی حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان چکش خواهند خورد.

پائین‌ترین برآورد قیمت در یازدهمین حراج تهران نیز مربوط به اثر نقاشی جمشید سماواتیان است که ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اثر منوچهر نیازی

در کل، آثار حراج تیر ماه ۹۸ شامل ۷۵ اثر نقاشی و ۵ مجسمه می‌شوند و از منظر سیر تاریخی تحولات و گرایش‌های هنری، گستره‌ای به اندازه‌ی یک قرن را در بر می‌گیرند.

گفتنی است  زمان برپایی نمایشگاه این دوره روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ خواهد بود و آثار هنر معاصر ایران نیز در حراج دوازدهم در دی ماه ۱۳۹۸ ارائه خواهند شد.

برای دریافت کاتالوگ یازدهمین حراج تهران کلیک کنید.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید