هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

جشنواره فیلم ونیز به صورت مجازی برگزار نخواهد شد

در پی دمینوی کنسلی رویدادهای گوناگون و لغو جشنواره کن، این‌بار نوبت به جشنواره فیلم ونیز رسید تا به زمزمه‌ی برگزاری هفتاد و هفتمین دوره این رویداد بزرگ سینمایی به صورت مجازی واکنش نشان دهد.

سخنگوی جشنواره ونیز در گفتگو با نشریه هنری «ورایتی» با اشاره به امکان استفاده از فناوری در برخی از بخش‌ها، تصمیم‌گیری درباره‌ی جزئیات برگزاری این جشنواره را به آینده موکول کرد.

این در حالی است که آلبرتو باربارا، مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز در گفتگوی تازه‌ی خود با یکی از خبرگزاری های ایتالیا، یادآور شده بود که آن‌ها تصمیمی برای برپایی مجازی این جشنواره و پخش اینترنتی فیلم‌ها ندارند.

کیت بلانشت ریاست این دوره‌ی جشنواره فیلم ونیز را بر عهده دارد

 

آلبرتو باربارا با اشاره به این که جشنواره تورنتو با جشنواره‌هایی چون کن یا ونیز تفاوت‌های ساختاری دارند افزود، آن‌ها در حال حاضر برنامه ای برای برگزاری مجازی این جشنواره ندارند.

گفتنی است ایتالیا یکی از کشورهایی است که در کانون ویروس کرونا قرار دارد و بیماری کووید-۱۹ تا کنون باعث مرگ بیش از ۱۵ هزار نفر در این کشور شده است. اما مقامات ایتالیایی امیدوارند این دوره بحرانی تا اوایل تابستان به پایان برسد و ‌زندگی به حالت عادی بازگردد.

با توجه به گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از رویدادها و جشنواره‌های جهانی لغو شده یا به صورت آنلاین برگزار شده‌اند. برای مثال جشنواره‌ تورنتو در کانادا که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، امکان شرکت به دو صورت مجازی یا حضوری را برای دوست‌دارانش مهیا کرده است.

با این حال بر پایه‌ی برنامه کنونی، قرار است هفتاد و هفتمین جشنواره سینمایی ونیز ‌به ریاست کیت بلانشت بازیگر مشهور استرالیایی، در تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار شود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید