هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

سوسن بابایی

اعلام کمک های مالی موسسه هنر کورتالند و بنیاد میراث ایران برای یک پست جدید

لندن – موسسه هنر کورتالند و بنیاد میراث ایران از اختصاص بودجه‌‎ای برای کارشناسی ارشد و دستیار پژوهشی با تمرکز بر هنرهای ایرانی خبر دادند. این سمت جدید یکی از مجموعه موقعیت‌های ایجاد شده به عنوان بخشی از برنامه‌‌هایجدید در حال توسعه‌ی بنیاد میراث ایران با مشارکت سازمان های علمی و فرهنگی است.

بنا به اعلام موسسه هنر کورتالند، این نهاد در برنامه‌های آموزشی خود به دنبال جاسازی، ترویج و توسعه‌ی تمرکز بر هنر و معماری ایرانی است. در سال 2013، این موسسه یک رشته‌ی تازه در مقطع کارشناس ارشد در تاریخ هنر، نقاشی ایرانی و فرهنگ دیداری با عنوان “از مغول تا صفویان” را زیر نظر دکتر سوسن بابایی راه اندازی کرده است. هم‌چنین بنیاد میراث ایران یک دانشجوی کارشناسی ارشد را بورسیه می‌کند. این دانشجو باید دارای نقشی دوگانه به عنوان معاون پژوهشی برای دستیاری دکتر بابائی و کمک به ترویج مطالعات هنر و معماری ایرانی در کورتالند فعال بوده و در درون جامعه هنرهای تجسمی جهت بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در زمینه‌ی تحصیلی خود کوشا باشد.

اولین معاون پژوهش بنیاد میراث ایران (IHF) و دانشجوی بورسیه شده‌ی کورتالند در سال 2013/14 “ناتاشا موریس” است که در نظر دارد با گسترش پژوهش‌های خود در کورتالند در مقطع دکترا به مطالعه‌ی “مردانگی در هنرهای تجسمی ایران” با تمرکز بر دوره قاجار (1794-1925) بپردازد. وحید علاقبند، رئیس بنیاد میراث ایران در این رابطه می‌گوید: “این یک فرصت فوق العاده و بی‌نظیر برای کورتالند و بنیاد میراث ایران جهت همکاری در فعالیت های مشترک است. به ویژه که دکتر بابائی تنها مقامی است به طور رسمی در انگلستان به این سمت برگزیده شده  (و یکی از تعداد انگشت شمار در اروپا) است که خود را وقف هنرهای ایرانی کرده است “. پروفسور دبورا پرستو، از مدیران کورتالند، که قبلا مدیر گروه آسیایی در موزه ویکتوریا و آلبرت بوده، گفت: “این کمک های مالی سخاوتمندانه از بنیاد میراث ایران و موسسه هنری کورتالند با هدف مشترک نگهداری و ترویج مطالعه هنر و معماری ایرانی برای نسل های آینده است. معرفی این دوره‌ی جدید، گامی بلند برای کورتالند به سوی یک چشم انداز جهانی در هنر و تاریخ “است.

کسرا علیها

http://mehrazin.wordpress.com

اینجا بخونید: ir.linkedin.com/pub/kasra-m-aliha/3b/469/797/

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید