هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مرورى بر هفته دیزاین میلان و پنج اینستالیشن موفق در این دوره

با به اتمام رسیدن هفته دیزاین در میلان ، مرورى خواهیم داشت بر پنج اینستالیشن موفق در این دوره از هفته میلان در سال ٢٠١۶.

١. “الفباى نور” توسط شرکت بیگ

سیستم طراحى شده به گونه اى است که هر حرف شامل المان هاى ساده اى ایست که بصورت الکترومغناطیس به یکدیگر متصل شده و در هنگام روشنایى لامپ ها این اتصال ها قابل دید نیستند. این گونه طراحى لامپ ها امکان به وجود آمدن اشکال مختلف را مى دهد. اشکالى همچون حروف انگلیسى که در این نمایشگاه به نمایش در آمده و یا اشکال هندسى و غیر هندسى دیگر.

BIG
BIG , Alphabet of light with Artemide
٢. “دهکده حیاط” توسط فرنسیس کارا در لیتا پلازا
این اینستالیشن به منظور به یاد آوردن سنت دیرینه در طراحى حیاط ها در آفریقا طراحى شده است.  حیاط ها مرکزى بوده و ارتفاع آن از سطح دورش بالاتر بوده است. در قسمت پایین حیاط نیز چمن  کاشته مى شده است. همان گونه که در تصویر مشاهده مى شود طراحى این پاویلین با توجه و الهام گرفته شده از  نکات بوده است. متریال استفاده شده در این پاویلین بامبو مى باشد.
Francis Kere, Courtyad Village at Palazzo Litta
Francis Kere, Courtyad Village at Palazzo Litta
٣. “مرز نامرئى” توسط شرکت مد
بى شک یکى از موفق ترین اینستالیشن هاى این دوره هفته دیزاین میلان “مرز نامرئى” بوده است. استفاده از تکنیک و متریال جدید و خلاقیت  به کار رفته براى خلق این اثر توجه بسیارى از بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است. این اینستالیشن توسط نوارهاى ETFE ساخته شده است.
ETFE جزو متریال هاى جدیدى این قرن  است که معمارن از آن در طراح هایشان استفاده مى کنند . این متریال به علت سبکى ، مقاومت و بى رنگ بودن بسیار مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است.
معماران این اثر ، “مرز نامرئى” را اینگونه توصیف کرده اند:
” این اینستالیشن منعکس کننده رنگ هاى موجود در آسمان در زمان تابس خورشید است و در شب  و هنگامى که نور خورشید وجود ندارد با رنگ هاى متفاوت پیرامون خود را روشن مى کنند.”
۴.  “۵٠ صندلى منگا” توسط فریدمن بندا
 پنجاه صندلى استیل که الهام گرفته از طرح هاى خطى منگا هستند براى گالرى فرید من بندا به نمایش در آمدند. در سنت ژاپنى خط ها معانى و مفهوم خاصى دارند و بسیارى از احساسات و کلمات را مى توان با این خطوط به نمایش در آورد. در این اینستالیشن صندلى ها در صف هاى منظم براى به تصویر کشیدن احساسات و کلمات به سبک ژاپنى در آمده بودند.
۵. “جنگلى از نور” توسط سو فوجى موتو
و برترین اثر این دوره از هفته دیزاین میلان به اعتقاد بسیارى از صاحب منسبان طراحى “جنگلى از نور” سو فوجى موتو بوده است. او با به وجود آوردن فضاى تاریکى و نور هائ مخروط شکل فصایى خارق العاده به وجود آوردند. هنگامى که بازدید کنندگان در سالن وارد مى شدند نورها چشمک زده و براى چند ثانیه تاریک مى شود.
Sou Fujimoto, Forest of Light for COS
Sou Fujimoto, Forest of Light for COS

آنا شاه محمدی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید