فریگیت همان دروازهایست که برای گذر از آن باید دست به دامن کبوترِ سپیدی شویم تا ما را به دنیای گستردهی عنکبوتی برساند . نمایشگاه فریگیت اخیر محمد جعفر پاکروان و سمانه رهبرنیا در نگارخانهی آن با نامِ آشنای فریگیت در حال پایان است. وجود مینیاتورهای ایرانی، صحنههای حماسی به همراه لوگوی اِلجی، بیبیسی یا ایرانایر همگی […]ادامه مطلب
حوزه گرافیک گستردگی بسیار دارد و حریمی بر آن متصور نیست، از مراکز تجاری شهرهای بزرگ تا دورترین مناطق، گسترش یافته و تمام مردم دنیا را مخاطب خویش قرار داده است. به دوش کشیدن تبلیغات سبب شده تا گرافیک از مرزهای نمایشگاه و کتاب فراتر رفته، و مخاطبان فراوانی را به خود جذب کند. تبلیغات، […]ادامه مطلب
نمایشگاه نقاشیهای فی البداهه مهدی فضلی در نگارخانه ملل واقع در پارک قیطریه برپاست. مصاحبهی زیر بخشی از گفتوگو در مورد اولین نمایشگاه رسمی EG Arts است: این روزها به واسطهی کمرنگ شدنِ مرز میان ِ جریانهای هنری، دسته بندی کردن آثار هنری دشوار است. شما آثار خود را در چه حوزهای تعریف میکنید؟ من همیشه در مورد کارم […]ادامه مطلب
گفتوگو با احمد کارگران درباره نمایشگاه سودای هرمز
“سودای هرمز” نام نمایشگاهی بود که آدینه 6 تیرماه در گالری محسنِ تهران برپا شد. به همین منظور با “احمد کارگران” در مورد آثار و فعالیتهای گروه هنر نو مصاحبهی کوتاهی داشتیم: شما خود را یک هنرمند محیطی میدانید؟ تعریفی که از هنر محیطی یا environmental art در ایران میشود، با تعریف جهانی تفاوت دارد. […]ادامه مطلب
گالریگردی هم برای خود قوانین نانوشتهای دارد. در زیر فهرستی از هشت نکتهی مهم را آوردهایم که امیدواریم مفید باشد: 1. نترسید. با اعتماد به نفس به گالری قدم بگذارید، حتا اگر از هنر اطلاع چندانی ندارید یا بار اول است که به گالری میروید. در مواجهه با گالری گردها که لباسهای رنگی و خاص […]ادامه مطلب
جاذبه ، عنوان نمایشگاه امید معصومی که جمعه 6 تیر در گالری اعتماد افتتاح شد. شما در تمام تابلوها شاهد نمایش بند باز و طنابش در فضا هستید که بازگو کننده ی اتفاقات متفاوت در فضاهای مختلف است. کشاکش بندباز (انسان )و طناب (باورها) و نحوه ی اتصال او برای غلبه بر جاذبه اتفاقی است […]ادامه مطلب
ادغام در لایه ها فولدینگ نام سبکی در معماریِ پُست-مدرن است که در آن مفهوم لایهها از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این سبک، برتریِ متغیرها معیار نبوده؛ بلکه به جای قضاوت، سعی در پذیریش عناصرموجود و ادراک تفاوت هایشان است به گونه ای که هم این باشد و هم آن؛ در این اندیشه، […]ادامه مطلب
سیندی شرمن عکاس 60 سالهی پست مدرنیست امریکاست. عکسهای او از دنیای زنان به واقع یکی از تأثیرگذارترین رسانههای فمنیستی بوده و توانسته آن روی سکهی زنانگی هالیودی و صحنهی مد را به چالش بکشد. جنسیت شاید مهمترین کلیدواژه برای درک عکسهایش باشد. او خودش را عکاسی میکند ولی در عین حال از خودش عکس […]ادامه مطلب