هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

گزارش حراج دوم فوریه ۲۰۱۶ کریستی در لندن

فروش آثار هنری امپرسیونیستی، مدرن و سورئال در حراج هنری کریستی در دوم فوریه انجام شد که به مبلغ کل ۹۵،۹۱۷،۱۰۰ پوند معادل ۱۳۸،۰۲۴،۷۰۷ دلار آمریکا به فروش رفت.

بالاترین قیمت حراج متعلق به اثر بسیار با کیفیت ماکس ارنست، با نام آینه ی مسروقه، بود که به قیمت ۷،۶۴۲،۵۰۰ پوند معادل ۱۰،۹۹۷،۵۵۸ دلار آمریکا به فروش رسید. این تابلو از آثار فاخر این هنرمند بوده که به سبک سوررئال ترسیم شده؛ این منظره ی رویایی در سال ۱۹۴۱ و در اوج دوران هنری وی نقاشی شده است.

Christie's Auctions_london_honargardi_artevents_2016 (2)
آینه ی مسروقه، ماکس ارنست

 درکل ۲۷ اثر به بیش از یک میلیون پوند فروخته شدند. دو رکورد تازه هم برای آثار جرج شولتز و پیتر رز به ثبت رسید. این حراج شروع یک سری فروش در هفته ی آثار امپرسیونیست، مدرن و سوررئال است که در حراج کریستی از تاریخ ۲۹ ژانویه تا ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ برپا خواهد بود.

جی ونیز، مدیر امور بین الملل و رئیس دپارتمان هنر امپرسیونیست و مدرن حراج کریستی لندن، و اولیور کامو قائم مقام این دپارتمان، می گویند: ما از فروش کل امشب بسیار راضی هستیم. افراد زیادی به آثار هنری مختلف از تابلوی “مزرعه در نرماندی، تابستان” اثر پل سزان محصول سال ۱۸۸۲ گرفته تا تابلوی “زن و پرندگان در شب” اثر جون میرو از سال ۱۹۶۸ علاقه نشان دادند. با پیشنهاد دهندگان ثبت شده از ۳۵ کشور در سراسر ۵ قاره که علاقه ی وسیعی در این زمینه را به نمایش می گذارد، ما شاهد مشارکت قوی از آسیا، اروپا و امریکا بودیم.

Christie's Auctions_london_honargardi_artevents_2016 (4)
زن و پرندگان در شب، جون میرو

Christie's Auctions_london_honargardi_artevents_2016 (3)
مزرعه در نرماندی،تابستان، پل سزان

دیگر آثار برجسته این حراج هنری عبارتند از:

تابلوی “پرتره هنرمند با انگشتان باز” اثر اگون شییل مربوط به سال ۱۹۰۹ که به قیمت ۷،۲۵۰،۵۰۰ پوند معادل ۱۰،۴۳۳،۴۷۰ دلار آمریکا به فروش رسید. این تابلو اثری مهم از اگون شییل است که به زمانی برمی گردد که خلاقیت او به بلوغ رسیده و این اثر نشانه هایی از خارج شدن وی از نفوذ مربی خود، کلیمت، را آشکار می کند و بیشتر به سمت هنر امپرسیونیستی گرایش دارد.

Christie's Auctions_london_honargardi_artevents_2016 (5)
پرتره شخصی با انگشتان باز، اگون شییل

تابلوی “ازدواج با برج ایفل” اثر مارک شاگال، که ۳۰ سال پیش بدست آورده شد، به قیمت ۷،۰۲۶،۵۰۰ پوند معادل ۱۰،۱۱۱،۱۳۴ دلار آمریکا فروخته شد. این اثر که در سال ۱۹۲۸ نقاشی شده است، یکی از رمانتیک ترین نقاشی های دهه ی ۲۰ میلادی بوده از عشق هنرمند بین و همسرش بلا، تجلیل می نماید.

Christie's Auctions_london_honargardi_artevents_2016 (6)
ازدواج با برج ایفل، مارک شاگال

یک نقاشی مهم در مقیاس بزرگ از یکی از موضوعات مورد علاقه هنرمند، به نام “زن و پرندگان در شب” اثر جون میرو از سال ۱۹۶۸، به مبلغ ۵،۷۹۴،۵۰۰ پوند معادل ۸،۳۳۸،۲۸۶ دلار آمریکا خریداری شد.

تابلوی “ماهیگیران زیر نور آفتاب” اثر سالوادور دالی به قیمت ۱،۱۷۸،۵۰۰ پوند معادل ۱،۶۹۸،۸۶۲ دلار آمریکا فروخته شد. این اثر بهترین اثر از یک سری منحصر به فرد، متمایز و بسیار نادر شش تایی است که در دوره ای از روند کاری هنرمند خلق شده که وی در کار خود پیشگام سبکی کاملا جدید شده است.

Christie's Auctions_london_honargardi_artevents_2016 (7)
ماهیگیران زیر نور آفتاب، سالوادور دالی

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید