هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

لغو اجراهای موسیقی هنر برای صلح

در جمعه‌ای که گذشت، فرهنگسرای نیاوران میزبان افتتاحیه‌ی سومین جشنواره ی هنر برای صلح بود. بیش از ۱۴۰ آثار حاضر در این جشنواره با محوریت نقاشی، پوستر های گرافیکی و چیدمان به نمایش درآمدند. حضور هنرمندان نام آشنا و اجرای زنده‌ی موسیقی که به موازات نمایشگاه برقرار بود با استقبال زیاد مخاطبان در روز نخست روبه‌رو شد. هم‌چنین در ساعات اولیه‌ی گشایش این جشنواره بزرگمهر حسین‌پور با اجرای پرفورمنس “هاشورهایی برای صلح”، خلق تابلویی را با دوهزار هاشور آغاز کرد. قرار است این تابلو توسط مردم و با نظارت بزرگمهر حسین‌پور تکمیل شود. لازم به ذکر است که بخش دوم کشیدن تابلوی “هاشورهایی برای صلح” در روز یکشنبه ۲۹ شهریور از ساعت چهار تا نه شب ادامه یافته و سپس در روز دوشنبه سی‌ام شهریور رونمایی می‌شود.

Art-for-peace-_-Niavaran_Exhibition_Honargardi_shahrivar_1394_2015-(1)
تراکم بالای آثار به نمایش درآمده کمبود فضاهای فرهنگی-هنری را یادآور می‌شود

از رویکردهای خوب این جشنواره در بخش گرافیک، پرداختن به بحران کمبود آب است که با توجه به خشکسالی موجود در کشور موضوعی بسیار با اهمیت است. هم‌چنین کیفیت پوسترهای ارائه شده در این جشنواره نیز قابل توجه است اما مشکل عمده در کوچک بودن فضای اختصاص یافته به این رویداد فرنگی – هنری بوده که خود هشداری است مبنی بر کمبود فضاهای فرهنگی و هنری کشور.

Art-for-peace-_-Niavaran_Exhibition_Honargardi_shahrivar_1394_2015-(3)

متاسفانه پس از گذشت تنها یک روز از گشایش، این رویداد هنری با لغو اجراهای موسیقی خود مواجه شده که به میزان قابل ملاحظه‌ای از تعداد بازدیدکنندگان آن کاسته است. لازم به ذکر است که این جشنواره تا ۳۰ شهریور ماه در محل فرهنگسرای نیاوران برپا است.

Art-for-peace-_-Niavaran_Exhibition_Honargardi_shahrivar_1394_2015-(4)
محلی که به اجرای زنده‌ی موسیقی در روز گشایش اختصاص یافته بود

*عکس ها از: رخشید فنایی

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید