هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اسکارلت جوهانسون از دیزنی شکایت کرد

شکایت اسکارلت جوهانسون از شرکت فیلم‌سازی دیزنی به خاطر پخش هم‌زمان آنلاین و فیزیکی فیلم «بیوه سیاه» با واکنش این شرکت روبرو شده است.

خانم جوهانسون روز گذشته شرکت دیزنی را متهم به نقض قرداد اکران فیلم «بیوه سیاه» کرد. بر اساس استدلال او، پخش هم‌زمان آنلاین و فیزیکی در سینماها میلیون‌ها دلار به وی ضرر زده است. این در حالی است که کمپانی دیزنی اعلام کرده این نوع اکران فیلم سبب افزایش درآمد خانم جوهانسون به میزان بیش از 20 میلیون درلار شده است. دیزنی هم‌چنین این دعوای حقوقی را «فاقد شایستگی» خوانده است.

فیلم ابرقهرمانی “بیوه سیاه” پس از نمایش در ماه جاری در نخستین هفته ۲۱۸ میلیون دلار فروش داشت. اما سپس از فروش آن به طور محسوسی کم شد. علت این کاهش را اسکارلت جوهانسون، پخش هم‌زمان این فیلم روی شبکه اینترنتی دیزنی پلاس می‌داند.

منابع رسانه‌ای عنوان کرده‌اند در حالی که استودیوی مارول به خانم جوهانسون قول اکران فیلم بیوه سیاه در سینماها را داده بود، اما با پخش هم‌زمان اینترنتی فیلم، این بازیگر نزدیک به ۵۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

اما این تنش‌ها موضوعی نیست که صرفا برای خانم جوهانسون به وجود آمده باشد. چرا که به گفته تحلیل‌گران، نمایش و پخش هم‌زمان فیلم در سینماها و روی سرویس‌های آنلاین باعث نگرانی فزاینده ستارگان فیلم‌ها شده است.

تا پیش از همه گیری کووید 19، هواداران فیلم های هالیوودی معمولا فیلم‌های تازه را در سینماها می‌دیدند و حتی ممکن بود ناچار شوند چند ماه صبر کنند تا سرویس های پخش آنلاین به نمایش آن‌ها بپردازند. اما پس از دوران کرونا، استودیوهای فیلم‌سازی به ترکیب روش‌های آنلاین و فیزیکی فیلم‌ها روی آورده‌اند.

این در حالی است که سینماها در تلاش هستند تا بار دیگر تماشاگران را به سالن‌های نمایش جذب کنند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید