هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

جشنواره هنری در توالت های اروپا

قرار است هفت توالت در سراسر اروپا به عنوان مکانی غیر معمول برای یک جشنواره هنری جدید انتخاب شوند.

توالت‌های لستر که برای عموم مردم قابل دسترسی است، قرار است میزبان این نمایش با عنوان “هنر قابل دسترسی برای همه” باشند. لستر همراه با چند شهر دیگر از جمله رم، هامبورگ و صوفیه، جزو شهرهای میزبان نمایشگاه خواهند بود. برگزارکنندگان گفتند که امیدوارند “روند ارائه آثار هنری در توالت را آغاز کنند”.

واژه آزادی” به جای باز روی قفل توالت به مثابه یک اثر هنری


از جمله هنرمندانی که قرار است در این مکان غیر معمول اثر خود را نمایش دهند، می توان به ریچارد دی‌دومنیچی اشاره کرد که آثار خود را در گالری تیت و موزه انگلیس به نمایش گذاشته است. وی اظهار داشت:

این مکان برای نمایش هنر، عالی است. زیرا فکر می کنم وقتی هنر توسط مخاطبان عادی تجربه می شود، در بالاترین جایگاه خود قرار دارد.


اثر آقای دی‌دومنیچی، به نام “ترس خود را بروز بده”، از آثار قبلی او الهام گرفته شده است که در موزه تیت مدرن و بریتانیا نمایش داده شده بود، جایی که دو غریبه در یک فضای بسته درباره ترسشان صحبت می‌کردند. بسیاری از این ترس‌ها اکنون در دیوارهای اتاق توالت ثبت شده است.


وی افزود:

ما از مردم دعوت می‌کنیم تا ترس‌های خودشان را اعلام کنند. مردم می‌توانند ترس‌های خود را بر روی دیوار بنویسند و بخشی ازاین اثر هنری شوند. امیدوارم با به اشتراک گذاشتن ترس‌های خود بتوانیم به نوعی از آنها عبور کنیم.


بث پیگوت، از موسسه آرت ریچ Artreach که یک سازمان توسعه هنری است می گوید که این عجیب‌ترین نمایشگاه او بوده است. وی گفت:

دلیل اینکه ما تصمیم گرفتیم آثار هنری را در توالت بگذاریم این است که گاهی اوقات مردم گالری ها را به چالش می کشند، در حالی که می‌دانیم [توالت] جایی است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند و این راهی آسان برای معرفی هنر به مردم است. آثاری که فرستاده شدند واقعا شگفت انگیز بودند. واقعاً فکر می‌کنم از این به بعد روند دیدن آثار هنری بیشتری در توالت را شاهد خواهیم بود.


توالت های عمومی در مرکز خرید هایکراس، خیابان راتلند، اکسچنج و موزه و گالری هنری لستر نیز از مراکز دیگری هستند که می توان آثار را در آنها مشاهده کرد، که بخشی از یک جشنواره گسترده به نام “بریتانیای آزاد” Liberty UK هستند وتا ۱۵ اوت در لستر برگزار می شود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید