هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

شاهکار هنری بالای اجاق گاز

خبری که به تازگی علاقمندان به آثار فاخر هنری را به وجد آورد، پیدا شدن یک شاهکار هنری در آشپزخانه‌ی یک خانم مسن فرانسوی بود.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که در ماه ژوئن، این خانم خوش‌شانس تصمیم گرفت خانه اش را بفروشد و افرادی از حراجخانه‌ی محل آمدند تا قیمت برخی وسایل را تخمین بزنند که ناگهان به یک شاهکار هنری قرون وسطایی درست در بالای اجاق خانه برخوردند!

پس از آن مشخص شد که این تابلو اثری از چیمابوئه، هنرمند قرن سیزدهم اهل فلورانس است که تا پیش از آن گمان می شد گم شده است. پس از آن که اصالت این نقاشی تائید شد، قیمتی میان ۴ تا ۶ میلیون یورو برایش برآورد شد. اما در روز حراج به قیمت ۲۶.۸ میلیون دلار به فروش رفت و توانست رکورد تازه ای را برای یک اثر قرون وسطایی به ثبت برساند.

به گزارش اسوشیتدپرس، حراجخانه‌ای که این اثر را فروخته است، گفته است بیش‌تر درآمد حاصل از فروش این اثر به صاحب آن تعلق می گیرد.

به نوشته نشریه گاردین، صاحب این تابلو گمان می‌کرده این نقاشی تنها یک نماد قدیمی مذهبی باشد. اما بعدا مشخص شد که این نقاشی متعلق به تابلویی بزرگ و چند تکه از سال ۱۲۸۰ میلادی است که هشت صحنه از مصائب مسیح را به تصویر می‌کشد. دو صحنه دیگر از این نقاشی بزرگ در گالری ملی لندن و مجموعه‌ی «فریک» در نیویورک نگهداری می شوند.

گالری ملی لندن، نقاشی چیمابوئه را نماینده «لحظه ای حیاتی در تاریخ هنر» توصیف کرده است؛ زمانی که نقاشان ایتالیایی در حال کند و کاو روی تصویر کردن فضای سه بعدی در نقاشی بودند.

دفعه بعد که قصد تعویض منزل خود را داشتید، بهتر است با نگاه دقیق تری وسایلتان را جابه‌جا کنید، شاید شاهکاری لابه‌لای آن‌ها به فراموشی سپرده شده باشد!

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید