هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

Asia Now Paris نمایشگاه هنر آسیایی پاریس، برای دهمین سال متوالی از تاریخ 17 تا 20 اکتبر 2024 در ضرابخانه تاریخی پاریس (Monnaie de Paris) برگزار می‌شود. این رویداد تنها یک نمایشگاه هنر نیست، بلکه بستری ویژه برای ارائه پروژه‌های هنری است که از سوی کیوریتورهای برجسته هدایت می‌شود و با شرکت گالری‌های بین‌المللی از سراسر آسیا و دیاسپورای آن، به نمایش آثار هنری تاریخی و نوظهور می‌پردازد.

مراسم دهمین سالگرد: جشن تنوع و ارتباطات فرهنگی

این دوره از Asia Now با نمایشگاه ویژه‌ای تحت عنوان “مراسم” به سرپرستی گروه کیوریتوری Radicants به سرپرستی نیکولا بوریو برگزار می‌شود. این نمایشگاه به بررسی آیین‌ها و جشن‌ها به‌عنوان ابزاری فرهنگی برای تقویت و تغییر ساختارهای اجتماعی و سنتی می‌پردازد. هنرمندان دعوت‌شده به این نمایشگاه با استفاده از رسانه‌های مختلف، از آیین‌های جمعی، سنت‌های دیاسپورا و جشن‌های جوامع مختلف الهام گرفته و به خلق آثاری پرداخته‌اند که پیام‌های مشترک انسانی را منعکس می‌کنند.

حضور ویژه گالری‌ها و هنرمندان ایرانی

در این دوره از نمایشگاه، گالری‌های ایرانی و هنرمندان شناخته‌شده و نوظهور از ایران نیز حضور خواهند داشت. آثار هنرمندانی مانند حمید شمس و مریم خسروانی در کنار دیگر هنرمندان ایرانی به نمایش در خواهد آمد.

برنامه‌های ویژه و آثار کمیسیون شده

امسال، برای نخستین بار دو نصب بزرگ و خاص مکان توسط هنرمندان برجسته‌ای چون سومایا ولی و گروه هنری Britto Arts Trust از داکا ارائه می‌شود. این آثار به مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و معنوی پرداخته و تجربه‌ای منحصر به فرد از هنر معاصر آسیایی را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

  1. “L’Eau dans une main et le Feu dans l’autre” توسط سومایا ولی، معمار و هنرمند مشهور، که در این اثر از مواد طبیعی مانند خاک، هوا، آتش و آب استفاده می‌کند تا مفاهیمی همچون گذر زمان و تغییرات درونی انسان‌ها را به تصویر بکشد. این نصب در طول نمایشگاه به‌صورت روزانه با اجراهای زنده فعال می‌شود.
  2. “Palan & Pakghor”، پروژه‌ای از گروه هنری Britto Arts Trust که فضای اجتماعی و اکولوژیک زندگی در بنگلادش را به تصویر می‌کشد. در این اثر، هنرمندان بازدیدکنندگان را به فضایی دعوت می‌کنند که در آن آشپزی، گفت‌وگو و داستان‌گویی محوریت دارند.

برنامه‌های اجرایی و ویدیویی

Asia Now امسال برنامه گسترده‌ای از اجراها و نمایش‌های ویدیویی را نیز شامل می‌شود. از جمله:

گالری‌های بین‌المللی و بخش‌های ویژه

در این دوره از نمایشگاه، 70 گالری از 21 کشور جهان شرکت خواهند داشت که شامل گالری‌هایی از آسیا و سراسر جهان هستند. این نمایشگاه همچنین بخشی به نام NOW ON را به گالری‌های جوان و هنرمندان نوظهور اختصاص داده است.

برخی از گالری‌های مهم شامل:

اطلاعات عملیاتی

قیمت بلیت:

برای اطلاعات بیشتر و خرید بلیت:

گزارش کامل را در یوتیوب هنرگردی تماشا کنید:


دیدگاهتان را بنویسید